Akcie Ryanairu prudce klesly. Ceny nevzrostly tak, jak O'Leary předpovídal.

  • 2024-05-14 12:59

Generální ředitel Ryanairu Michael O'Leary v únoru předpovídal, že vzhledem ke zpoždění dodávek letadel Boeing 737-8200 a uzemnění velkého množství Airbusů „neo“ s motory Pratt & Whitney GTF vzrostou ceny letenek v létě až o 10 %. Vycházel z toho, že poptávka bude ve výrazném převisu nad nabídkou.

V úterý O'Leary informoval, že tento předpoklad se nenaplnil a nárůst cen letenek bude v létě nižší, než předpokládal. Skutečný nárůst cen zůstane do 5 %. Pro zpravodajství Reuters uvedl, že takto mírný nárůst cen je překvapivý, a to vzhledem k množství uzemněných Airbusů „neo“. 

Oznámení o pomalejším než předpokládaném růstu cen letenek v hlavní sezóně srazilo cenu akcie Ryanairu až o 6,4 %. Za minulý týden dosáhl pokles ceny akcie dokonce 7,8 %. Po Ryanairu klesly rovněž akcie easyJetu a Lufthansy.

V dubnu Ryanair pokračoval v rychlém růstu. Letadla skupiny přepravila 17,3 milionu cestujících, o 1,3 milionu (o 8 %) více než v dubnu 2023. Impozantní je růst také proti březnu 2024, kdy Ryanair přepravil 13,6 milionu cestujících. Vytížení sedaček v dubnu pokleslo meziročně o 2 p.b. na 92 %.

V souvislosti s konfliktem Gaza/Izrael zrušil Ryanair 700 letů, dalších 340 bylo zrušeno v důsledku stávky řídících letového provozu ve Francii. Skupina v dubnu uskutečnila 98 400 letů.

Wizz Air v dubnu přepravil 4 911 849 cestujících proti 4 927 076 cestujícím v dubnu 2023. V daném případě uvádíme čísla s přesností na cestujícího, neboť ukazují mírný meziroční pokles počtu přepravených cestujících. Proti březnu 2024 přepravil Wizz Air o 3 % více cestujících. Sedačkovou kapacitu využil Wizz Air v dubnu z 90,3 %, což je mírný meziroční pokles o 0,6 p.b. Výrazné zpomalení tempa růstu Wizz Airu je způsobeno vysokým počtem uzemněných letadel „neo“. 

Problémem motorů není dotčen easyJet, jejichž Airbusy „neo“ pohánějí motory CFM International LEAP-1A. (Foto: Ex-Yu Aviation News, planes.cz) 


Article photographs


Related photos


Related articles

Comments



No comments added.

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details