Špatné zprávy pro superjumbo: Emirates ruší objednávku posledních Airbusů A380. U Air France okamžitý a definitivní konec.

  • 2020-05-21 17:00

Emirates podle různých informací chtějí vyřadit ze svého parku 115 letadel Airbus A380 okolo padesátky exemplářů, některé zdroje udávají až 65 letadel A380 k vyřazení. Dopravce má převzít posledních osm zatím nedodaných letadel.

Podle zpravodajství BNN Bloomberg nyní Emirates vyjednávají s Airbusem o možnosti zrušit objednávku pěti letadel. Pro obě strany se jedná o nepříjemnou záležitost, neboť všechna zatím nedodaná letadla jsou již ve stádiu rozpracování. Je mimořádně nepravděpodobné, že by Airbus získal pro tato letadla jiného kupce, neboť většina společností dnes letecký park redukuje. Tím spíše, pokud jde o pro dnešní dobu neprakticky veliký a neefektivní letoun. Airbus údajně navrhuje odložení předání nebo odložení plateb, což zřejmě Emirates nestačí. Pokud by Emirates zrušily objednávky bez dohody s Airbusem, zaplatí pokutu 70 milionů dolarů za každou zrušenou objednávku. Pro Airbus i Emirates je nejlepší a osvědčenou cestou z této situace konvertovat objednávky A380 např. na A350 nebo A330neo.

Tři letadla A380 ze zmíněných posledních osmi zatím nedodaných mají Emirates převzít do března 2021 a jejich převzetí zatím nezpochybňují. Kromě letadel pro Emirates dokončuje Airbus poslední A380 pro All Nippon Airlines.

Definitivní konec Airbusů A380 ohlásila také Air France, která nevidí pro letadlo ve svém parku budoucnost. Původně měla letadla sloužit do konce roku 2022. Postupné vyřazování tohoto typu z flotily začalo ještě před epidemií koronaviru, ale stávající propad poptávky a neradostná perspektiva obnovení provozu vede společnost k urychlení původních plánů. Air France v současné době vlastní pět exemplářů, ostatních devět je na finanční a operativní leasing. Odpis letadel přijde na 500 milionů EUR, což se odrazí v hospodářských výsledcích druhého čtvrtletí. (Foto: Forbes, planes.cz)


Article photographs


Related photos


Comments



marko - unsigned guest (...48.56...)
2020-05-22 13:28
pár 380tek ...

Proti výbornému zisku z tisíců A320-321 / XLR a v očekávání výroby úsporných 359 ... je pár sešrotovaných A380 celkem detail. Chápu, že vizuálně je to smutné, ale nic víc. Je to jen hromada laminátu a hlavně uvnitř vzduch. A 359 nebo dokonce 351 je jistě velmi dobře nahradí.

Komárek - unsigned guest (...42.239...)
2020-05-22 13:12

Podle agentury Bloomberg se bude šrotovat posledních 5 vyrobených kusů:
https://www.bloombergquint.com/business/emirates-seeks-to-scrap-last-5-a380-orders-in-final-blow-to-jet

To musí být zajímavý pocit pro ty, co to teď montují v Toulouse.
Asi to skutečně vyjde nejlevněji. Bez pasažérů rovnou na vrakáč.

Tady je pak reportáž, jak taková šrotace probíhá:
https://airwaysmag.com/industry/first-a380-scrapped/

Mohli by to někde odstavit a udělat z toho třeba hotel. Byla by to turistická zajímavost.

Lezec - unsigned guest (...188.150...)
2020-05-22 12:40
Vývoj jsme zaplatili všichni

Smutný sledovat jak po 10 letech odchazi na vývoj nákladný stroj, který jsme zaplatili všichni v EU.!

Marek - unsigned guest (...222.225...)
2020-05-22 11:21

:////////

Komárek - unsigned guest (...42.239...)
2020-05-22 09:36

Byl to zázrak techniky a vzor evropské spolupráce. Tehdy vznik tohoto stroje pod záštitou EU srovnávali s programem Apollo v USA. To všechno samozřejmě beru a souhlasím s tím. Nicméně letecký trh se za těch 15-20 let proměnil a zákazníci již nechtějí přestupovat. To je prostý fakt.

RomanK (...158.129...)
2020-05-22 08:31
Po 10ti letech provozu

Po 10ti nebo více letech provozu se přijde na to, že je to neefektivní, že to má velkou spotřebu.
Přitom to se dalo zjistit již při prvním letu.

Komárek - unsigned guest (...42.239...)
2020-05-22 07:54

Vždyť to říkám, po vyrobení půjdou poslední funglovky A380 přímo do šrotace.
K tomu předělání na nákladní verzi: Je tam jeden obrovský problém - i kdyby to předělání bylo úplně zadarmo (což nebude a zatím to nemá ani certifikaci), tak to v porovnání s již hotovými B747F vychází jako stroj s vysokou spotřebou na tunu přepaveného nákladu. Zkrátka se to nevyplatí.

Vojtech (...135.30...)
2020-05-22 06:51

Taky jsem rad, ze jsem mel moznost se tim prolitnout. Jako fanousek letadel jsem si ten stroj uplne neoblibil, ale jako cestujici majici na delsich trasach rad komfort rozhodne ano :)

Vítek - unsigned guest (...135.93...)
2020-05-21 23:46

Taky si myslím, že po třech měsících epidemie říkat, co bude v roce 2023 je jen čtení z věštecké koule... Loni byl po odstavení Maxů králem každý s kdejakým vrakem, a kde jsme letos. :-(

JK - unsigned guest (...80.19...)
2020-05-21 23:01

No já nevím jestli to není předčasný... Nějak se ten svět vrátí zpátky a když pár aerolinek padne (Thai tŕeba) a zbylé tu dálkovku taky osekají, tak někdo to tam bude muset odtahat...

13 records

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details