Na sobotu 19. července byla v Jižní Koreji svolána tisková konference k novým zjištěním týkajícím se havárie Boeingu 737 Jeju Air na letišti Muan v prosinci loňského roku. Letadlo se na finálním přiblížení srazilo s ptáky, při pokusu o nouzové přistání bez vysunutého podvozky přejelo dráhu a roztříštilo se o betonovou konstrukci navigačního zařízení.
Před tiskovou konferencí byly s poznatky vyšetřování seznámeny rodiny obětí katastrofy. Na tomto setkání však vypukly spory o interpretaci nálezů a tisková konference byla zrušena.
Rodiny obětí důrazně nesouhlasí s poznatkem, že posádka po poškození motorů ptáky omylem vypnula levý motor, který byl poškozen méně. Považuje ho za snahu označit za viníky piloty, kteří při nehodě zahynuli, stejně jako většina osob na palubě. Zmiňují také, že závěry nebyly podloženy dokumenty.
Vyšetřovatelé naproti tomu tvrdí, že poznatky jsou založeny na informacích ze záznamníku hovorů v kabině a poloze nalezených přepínačů a vyznění této zprávy nemohou upravovat. O dalším vývoji budeme čtenáře informovat. Závěrečná zpráva je očekávána v polovině příštího roku. (Foto: China Daily, The North West Star, Al Jazeera, planes.cz)
Že by nakonec analogie s British Midland Flight 92?
Celkem 2 záznamy
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Pokud vypnuli špatný motor, je to samozřejmě chyba pilotů. Podstatné je zjistit, co je k té chybě vedlo, na základě jakých údajů usoudili, že zdravější je ten druhý motor. Ten betonový základ anténního systému jen přispěl k horším následkům - a to velmi podstatně.