Ve čtvrtek 27. března přistál Boeing 737 MAX 8 leteckého dopravce Smartwings imatrikulace OK-SWK v Honolulu na havajském ostrově Oʻahu. Honolulu je jedním z devíti míst, které 64 účastníků zájezdu okolo světa během 26 dní uvidí. Na cestě je také čeká Svatý Kryštof a Nevis, Guatemala, USA, Samoa, Austrálie, Indonésie, Malajsie a Maledivy.
První ročník Cesty kolem světa letěl v roce 2012 a od té doby se stal nedílnou součástí každého následujícího jara. V roce 2020 měli cestující letět místo Boeingu 737 v Airbusu A340 společnosti Air X Charter, avšak cestu jim znemožnila přicházející pandemie. Cestovní kancelář se v roce 2023 vrátila ke svému původnímu dopravci. Ročník 2025 je druhý, který obsluhuje typ Boeing 737 MAX.
Smartwings před každou Cestou kolem světa svůj Boeing rekonfigurují, aby cestující měli větší komfort. V roce 2023 byly představeny zbrusu nové sedačky.
Připravil: Martin Bernict
Vlastní zkušenost - když si třeba při letu na Kapverdy můžete připlatit "byznys" třídu, vyjde to na desítku a je to vyprodaný ihned. Nebál bych se toho, že aerolinky tohle nemají velmi dobře spočítaný
Oproti původní verzi z roku 2006 jsou v osmistovce dvě řady sedadel 33 a 34 navíc. Naše kolena se mají.
Jaroslav Novák,Pardubice
Mám 190 cm 100kg. Letěl jsem 10 hodin, žádná hitparáda,ale bez problémů. Kdo chce víc pohodlí, může si připlatit.
Lubomíre, můžu se zeptat, jak jste dospěl k závěru "...by se snížil počet klientů o třetinu..."? V článku se píše o 64 účastnících zájezdu. Běžný B738 pro low-costy a chartery má kapacitu 189 cestujících, což je evakuační limit. Takže podobný full-business by snížil počet klientů na třetinu, nikoli o třetinu. Prostor pro nohy totiž taky žere kapacitu. Takže pokud by klientům cestovek nevadila trojnásobná cena dopravy, mohli by cestovat takto.
To by bylo ideální dvě sedačky místo tří v Boeingu 737 -800 , které mají Smartwinngs pro pasažéry na dovolenou s charterovými lety od cestovek. Takhle tam jsou lidi narvaný na třech sedačkách 42 cm a pro nohy sotva 20 cm.Ale to by se snížil počet klientů o třetinu a to by cestovky a dopravci nevydělali..
Mně by zajímalo, jak fyzicky tam ty sedadla natahaj. To musí být strašně těžký ne? Kolik to tahá mechaniků?
Celkem 7 záznamů
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
A zkoušel jste si ty řady spočítat fyzicky? Ony číselně sice řady 33 a 34 jsou ale zároveň chybí řady 15 a 16 a to z důvodu stejně číselně označených řad u nouzových východů na verzích 800 a 900.