V ranních hodinách 25.11.2024 došlo k pádu nákladního letounu registrace EC-MFE Boeing 737-476 / SF provozovaný společností Swiftair pro DHL v obydlené části před letištem ve Vilniusu. K pádu došlo krátce před přistáním a jednalo se o pravidelný cargo let na lince Lipsko - Vilnius. Letoun byl dle zjištění, po konverzi na cargo uveden do provozu v roce 2015. Letoun jako takový byl vyroben v roce 1993, provozován společností Australian Airways, poté Qantas, pak přešel pod vlastnictví Bank of Utah a následně po konverzi na Swiftair.
Dle počátečních zpráv, měl být pilot po vyproštění z letounu předán do rukou lékařské služby a převezen do nemocnice. Další zprávy však uvádějí jiné osoby, které byly zraněny, z nichž jedna však již smrtelně a mělo se jednat o další členy posádky - hovoří se o 3 osobách.
Při pádu byl zasažen dvoupatrový dům, který ihned vzplál.
Provoz byl omezen, avšak v době psaní této novinky evidujeme provoz na letišti, kdy odstartovala pravidelná linka Vilnius - Berlín - viz obrázky.
Update: Na internetu se objevilo video, které zachycuje poslední okamžiky před pádem letounu - viz zde.
(Zdroj: www.lrt.lt, Leah O'Carroll, flightradar24.com, ground.news, X.com, planes.cz)
Obroti tou...strojový překlad , za ten se omlouvám, tahle firma Swift Air by asi potřebovala sebrat papíry.
V říjnu 1994 bylo jedno z jejích letadel odepsáno, když posádka při příletu letadla do Madridu zapomněla sklopit podvozek.
V květnu 1995 bylo další letadlo neopravitelně poškozeno během zpackaného přistání na letišti Vitoria ve Španělsku.
V lednu 2012 utrpělo letadlo značné poškození během zpackaného přistání v Kandaháru.
Dne 24. července 2014 provedl McDonnell Douglas MD-83 provozovaný společností pravidelný let AH5017 z Ouagadougou do Alžíru pro alžírskou leteckou společnost Air Algérie. Letoun zmizel z radaru 50 minut po startu a havaroval v Gossi v Mali. Zemřelo všech 116 lidí na palubě.
Dne 18. ledna 2016 nákladní letadlo Embraer 120 poškodilo při startu na letišti Amsterdam Schiphol při letu do Londýna Stansted okrajová světla přistávací dráhy. K žádnému zranění nedošlo.
Dne 17. listopadu 2016 odlétal Boeing 737-400 registrace EC-MAD jménem EAT Leipzig z letiště Shannon, když piloti krátce po startu oznámili, že ztratili veškeré instrumentace. Posádka zůstala ve vizuálním kontaktu s letištěm a bezpečně přistála.[2]
Komárek:..tak nějak neberu jako fakt. Na diskusi je video od Tivata, kdy letadlo normálně klesá do země......
Však to bylo nějak načasované. Naposledy to v tom DHL zahořelo, když stálo letadlo někde na zemi.
Komárek a celá bezpečnostní komunita ......tak to by balíček musel explodovat 500 metru od prahu dráhy při přistání, posádka předtím asi nic nehlásila...takže asi nee.
V bezpečnostní komunitě se poslední dobou hovoří o nástražných balíčcích ze strany Ruska, které by mělo tyto nástrahy zasílat právě v Cargo letadlech.
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/dhl-letadlo-nemecko-kanada-usa-rusko-litva.A241105_145254_zahranicni_jhr
Letoun byl uveden do provozu v roce 1993.
Chybí tam slůvko po konverzi na cargo a v registru nebyl odkaz na předchozí registraci. ověřoval jsem to dvakrát.
...nehledě na to, že roku 2015 se tato letadla již dávno nevyráběla, takže to odněkud opsal laik od nějakého dalšího laika, ten stroj mohl být roku 2015 přestavěn na Cargo.
Cituji Planes:
Letoun byl dle zjištění, uveden do provozu v roce 2015.
Prosím kdo to zjištoval? Práce kvapná málo platná, případně autor neumí do pěti počítat. Letadlo bylo staré 31 let.....tak je na každém matematikovi at si určí stáří stroje.
Celkem 10 záznamů
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Nevím, kde jste hledal, ale všechny předchozí registrace jsem našel za 20 vteřin.
VH-TJT 18/10/1993 Australian Airlines
VH-TJT 31/10/1993 Qantas Named kingfisher
Stored 08/2011 as N245SY
XU-886 01/07/2013 Wat Phnom Airlines Stored 03/2014 as N245SY (Bank of Utah)
EC-MFE 19/03/2015 Swiftair 25/11/2024 flying for DHL, impact building just at landing in Vilnius,4 people on board, 1 killed, aircraft destroyed
Converted In Freighter
lsd from Bank Of Utah Correct