V důsledku růstu nákladů se stal provoz flotily letadel MD neefektivním. Ze 40 letadel MD proto zůstává v provozu pouze asi 28 letadel.
Podle zprávy agentury Tasnim odborníci společnosti MAPNA AERO, dceřiné společnosti skupiny Iran Power Plant Projects Management Company (MAPNA), zvládli technologii výroby lopatek. První letounu vybavený lopatkami domácí výroby bude uveden do provozu 20. června. Podle tvrzení výrobce jsou náklady na domácí lopatky třetinové ve srovnání s dovozovými.
Poté, kdy díl bude certifikován íránským regulátorem a bude schválena hromadná výroba, bude možno postupně vrátit do provozu nyní uzemněná letadla MD.
Podle serveru ch-aviation mají íránští provozovatelé ve svém parku přes 40 letadel MD. Jedná se o společnosti ATA Airlines, Caspian Airlines, Chabahar Airlines, Iran Airtour, Kish Air a Zagros Airlines. Většinou jde o letadla MD-82 a MD-83 a několik MD-87 a MD-88. Všechna tato letadla pohánějí motory JT8D.
V letošním roce koupil Kish Air 29 let starý letoun MD-82 od afghánské Kam Air.
Letecký park íránských aerolinek má průměrné stáří 25 let a letadel je nedostatek. V červenci 2023 šéf regulátora Iranian Civil Aviation Organization Mohammad Mohammadi-Bakhsh uvedl, že potřeba Íránu je 550 letadel, k dispozici je však pouze 180.
V prosinci 2023 si Írán obstaral čtyři letouny A340 registrované v Burkině Faso. Jedná se o letadla, která předtím provozovaly Turkish Airlines. Letadla přeletěla do Teheránu z Jižní Afriky. Další dva Airbusy A340-300 (C5-MIA) a A340-600 (C5-MIC) odletěly 29. února z letiště Šiauliai (SQQ) v Litvě, které je zároveň bází NATO, a zmizely v Íránu. (Foto: @fl360aero, Teheran Times, planes.cz)
A opravdu zvládne iránská metalurgie zpracovat materiál na lopatky? Já bych do toho nesedl...
přesnější citace zahraničního zdroje:
Íránský průmysl zvládl OKOPÍROVAT DESIGN a výrobu lopatek do motorů ...
Celkem 3 záznamy
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Íránci okopírovali a poskytli Rusům, kteří to vyrobí