V rámci certifikačního programu letounu Jak MC-21 odsouhlasil regulátor provoz letadla s maximální kapacitou 211 cestujících. Společnost Jakovlev demonstrovala, že 219 osob na palubě opustilo během cvičné evakuace letadlo do předepsaných 90 vteřin. Faktická doba činila 81,7 vteřiny.
Letoun je tím certifikován pro všechny varianty uspořádání kabiny. Z letadla bylo evakuováno 211 „cestujících“, 3 členové posádky a 5 palubních průvodčích.
Podle platných předpisů tvořily 40 % „cestujících“ ženy a přes 35 % osoby starší 50 let. Kromě toho byly evakuovány také tři figuríny imitující děti do 2 let věku, které se v letecké dopravě přepravují bez nároku na samostatnou sedačku.
První sériové letouny MC-21 převezme skupina Aeroflot v roce 2024. Jedná se o letadla, která jsou vybavena domácími motory PD-14 a neobsahují systémy a komponenty západních dodavatelů. První letadla převezme společnost Rossiya.
Kromě letadel MC-21 převezme skupina Aeroflot v roce 2024 rovněž 20 letadel SSJ-100 poháněných domácími motory PD-8. (Foto: ATO, dzen.ru)
A ty máš Jirko pocit, že sem uživatel "uvědomělý občan" přišel diskutovat o letadlech? Že si alespoň něco o něm přečetl na wikipedii? Pokud si myslíš že ano, tak já a možná i další mají pocit, že ne. Přijde mi, že sem přišel trolit a kdo ví z jaké země píše nebo jestli je jen tak moc uvědomělý ...
Máš pocit, že uživatel "Jiří" se svým názorem uvedeným nadpisem "Bahno" něco tuší proč dopadly ČSA jak dopadly? Můžou za to opravdu batůžkáři?
Já proti MC-21 nic nemám a až Rusko vypadne z Ukrajiny a letectví se vrátí tam kde kdysi bylo, tak budu stát u plotu abych se na toto letadlo podíval v barvách Aeroflotu nebo jiné letecké společnosti a bude to pro nás něco jiného než Boeing nebo Airbus. Podobně jsem čekal kdysi na SSJ od Aeroflotu.
Jestli letadlo bude úspěšné nebo ne, ukáže až čas po návratu do normálního stavu, až se letadlo dostane na celý trh, jak dobré budou motory atd. Na úspěch ve větších prodejích mimo stát vzniku letadla bych si spíš vsadil na C919 z Číny ... ale uvidíme.
Toto býval server o letectví, tvářil se jako odborný. Rusové již několik desetiletí navrhovali letadla a vyráběli je v nemalých sériích. Některá byla lepší, některá horší. Vzhledem k těm podmínkám jaké v SSSR panovaly je celkem obdivuhodné že byly schopni vyrábět něco co celkem spolehlivě létalo dlouhá desetiletí. Tečka, toť vše. Ruští konstruktéři civilních letadel nemají moc společného s tím, že jejich bláznivý vůdce vede absolutně nesmyslnou agresivní válku vůči sousední zemi, proto bych to do toho nepletl.
Já osobně mám jisté "obavy" že to letadlo bude stejně obsahovat západní součástky, i když je deklarováno že to tak není. OAK si ty součástky objednal u ruských dodavatelů, ale to neznamená že ten ruský dodavatel nemá zahraničního subdodavatele. A ten má dalšího subdodavatele z EU/USA.
Osobně si nemyslim že Boeing a Airbus vyrábí špatná letadla. Podle mého názoru jsou to letadla v zásadě škvělá (i když se samozřejmě mezi nima najdou i horší typy), ale jako fanda letectví jsem rád za každé nové a zajímavé letadlo a jakožto zastánce tržní ekonomiky jsem rád za každou novou konkurenci. Kdysi těch výrobců byla spousta a postupně se z nich stali dva až čtyři. Proto jsem rád že se ta konkurence zvyšuje.
Přestaňme se tu napadat jak malý kluci na pískovišti. On nejvíc škodí ten jednostraný a černobílý pohled na svět.
Jste to tady banda ubohoučkých, zamindrákovaných, zatrpklých a zahořklých čecháčků, kteří v životě nic nedokázali, jen plivat bahno na druhé. Žumpa té vaší České republiky, která pohltila veškerou hrdost. ČSA jsou toho důkazem. Páchnoucí svoloč batůžkářů, která patří do hospod s levným pivem a zaplivaným hajzlem.
Tak táhni za ní ....
Mě se líbí, jak zapšklí, zamindrákovaní psi štěkají a karavana v podobě MS-21 táhne dál
No jo, ty reinkarnované letadla mají tisícové prodeje, MC-21 je nový a ještě nemohl ukázat svůj potenciál, ok. Ale co třeba prodeje super letadla SSJ? I v době bez sankcí mimo RF skoro nula ... asi u aerolinek pracuje málo uvědomělých občanů
Co taková uvědomělá reinkarnace IL96-400M? V této době, když 4 motory v civilním letectví jsou out, vytahují letadlo, které už mělo být taky v muzeu. Nebo reinkarnované (oprášené vlhkým hadrem) Tu204/Tu214.
Toto má uvědoměle rudý i toaletní papír na záchodě.
Tak je pravda, že se vyvíjí teprve od roku 2006, jestli je to krátký čas, nechám na posouzení uvědomělých občanů… Ta zastaralost západních tipů… Jestli jsou NEO a MAX stejné konstrukce jako jejich předchůdci…No, dobrá. Asi nemá cenu to rozebírat. 787 a 350 se asi taky nepočítají, jelikož ve srovnání s příspěvky ruské konstrukční školy do segmentu širokotrupých letadel také blednou. Ale ta zarputilosti navzdory realitě je jistě obdivuhodná
Nepochybně jde o podvod nebo nějakou zlovolnou dezinformaci. Rusové jsou obecně degenerovaní a patologicky neschopní. Jejich "letadlo" je bezpochyby jen nevalnou kopií precizních západních vzorů.
Když se podíváte do historie tak to rozhodně není zase tak nové letadlo,a když se podíváte na ekonomiku provozu těch starých ,tak stále mají lepší jak ty nové ruské
Celkem 12 záznamů
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Reakce na kolegy kurica a Jirka. Všechna Ruská dopravní letadla byla vždy přednostně stavěná pro domácí trh. Zbytek pro komunistické satelity. Nikdy je nezajímaly ekonomické parametry, efektivita provozu. SSJ 100 měl denní provozní čas okolo 30%. Jediný větší zahraniční odběratel byla mexická letecká společnost, ale rychle je po několika letech prodala. Boeing, Airbus Smartwings se otočí 4-6x. Náhradních dílů je nedostatek. Otázka je jak budou spolehlivé nové motory PD14.