Brazilská společnost GOL, která je hlavním zákazníkem letadel MAX v Jižní Americe, lobbuje u Boeingu, aby vyvinul verzi s prodlouženým doletem 737-8ER. Na summitu v Brazílii to zmínil generální ředitel společnosti Celso Ferrer a zároveň vyzval další provozovatele MAXů, aby se k iniciativě přidali.
Verze s prodlouženým doletem by GOLu umožnila otevřít přímé spojení mezi Brazílií a Evropou.
V květnu obnovil GOL letouny MAX nejdelší non-stop linku z Brasílie do Orlanda o délce 6080 km a letové době 8 hod a 20 min.
Není pravděpodobné, že by Boeing tomuto požadavku vyhověl, protože má plné ruce práce s certifikací verze MAX 10. Po ukončení certifikace se nepochybně bude koncentrovat na vývoj nástupce MAXů. Podobně Airbus vývojem A321XLR končí řadu A320neo a pracuje na nadcházející generaci označované jako A321.5 nebo A322. Ze stejného důvodu vzdoruje požadavkům zákazníků na přípravu prodloužené verze A220-500.
Boeing udává pro verze MAX 8 a MAX 9 maximální dolet 6570 km. Stávajícím jednouličkovým šampionem z hlediska doletu je Airbus A321LR s 7400 km. (Obr.: Valour Consultancy, graf: Epsilon Aviation)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém